توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار

به منظور توسعه کسب و کار باید حتماً استراتژی‌های مختلفی را استفاده کرد. در واقع توسعه کسب و کار مسیر یک روزه نیست و با اهداف کسب و کار شما همسو است. شاید فکر کنید که منظور از توسعه کسب و کار صرفا افزایش فروش یا جذب مشتریان بیشتر است؛ اما مفهوم توسعه کسب و کار تعریفی فراتر از این موارد دارد.

رساندن کسب و کار شخصی به مرحله توسعه و پیشرفت ممکن است اقدامی به شدت پیچیده به نظر برسد؛ اما توسعه هر کسب و کاری یک اصل ثابت دارد. پیمودن مسیری پر از چالش و مواجهه با دشواری‌های سر راه، همان اصل توسعه کسب و کار است! بنابراین با آکادمی داداش زاده همراه باشید تا استراتژی توسعه کسب و کار را در کنار هم بررسی کنیم.

توسعه کسب و کار چیست؟

توسعه در لغت به معنای گسترش یا همان Develop به انگلیسی است. در واقع توسعه کسب و کار زمانی اتفاق می‌افتد که شما بیزینس شخصی خود را از هر لحاظ یک قدم بیشتر به سمت شکوفایی نزدیک کنید. بنابراین در تعریف زبان ساده می‌توان گفت توسعه کسب و کار مجموعه‌ای از اقدامات، اهداف و چالش‌هایی است که در مواجهه با آنها کسب و کار خود را یک مرحله بالاتر می‌برید.

توسعه کسب و کار چیست؟

البته به طور کلی و وجود مجموعه‌ای از مثال‌ها می‌توان گفت هرگونه پیشرفتی اعم از بازگشایی شعبه جدید، ورود به بازارهای مالی دیگر، جذب مشتریان دائم و بسیاری از موارد دیگر همگی از فاکتورهای توسعه کسب و کار هستند. اما در اینجا شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه کسی می‌تواند در راه توسعه کسب و کار یک کارآفرین بی‌تجربه را راهنمایی کند؟

در واقع بهترین مشاوران شما در این مسیر مربیانی هستند که در دوره‌های مختلف از طریق تحصیلات دانشگاهی و مطالعات شخصی موفق به شناخت استراتژی‌های توسعه کسب و کار شده‌اند. هم اکنون فرصت تماس با کارشناسان آکادمی داداش زاده هم برای آشنایی بیشتر با این مفهوم وجود دارد.

انواع روش های توسعه کسب و کار

روش‌های مختلفی برای توسعه یک کسب و کار وجود دارد. اما می‌توان گفت مهم‌ترین این روش‌ها برقراری ارتباط با مخاطبین از طرق مختلف است. در ادامه توضیحات کاملی درباره انواع روش‌های توسعه کسب و کار ارائه کرده‌ایم.

انواع روش های توسعه کسب و کار

  • شبکه سازی

شبکه سازی با معنای معرفی خود به مخاطبین هدف از طریق مشتریان دائم است. در واقع برخی از مشتریان پس از انجام خرید یا دریافت خدمات از مجموعه شما اقدام به معرفی مجموعه به سایر دوستان و آشنایان خود می‌کنند. این یک نوع شبکه سازی جهت توسعه کسب و کار است که بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.

  • بازاریابی

یکی دیگر از روش‌های توسعه کسب و کار بازاریابی است. در واقع شما می‌توانید با استفاده از نمایندگان کسب و کار خود محصولات یا خدماتتان را به سایر افراد معرفی کنید. همچنین این نمایندگان می‌توانند برای تشویق بیشتر مخاطبین هدف از طرف خودشان به آنها تخفیف ویژه یا کد معرفی هدیه بدهند.

  • تبلیغات

تبلیغات یکی از گسترده‌ترین روش‌های توسعه کسب و کار است. در واقع شما باید با استفاده از رسانه‌های مختلف مجموعه خود را به دیگران معرفی کنید. البته نکته مهم خلاقیت به خرج دادن برای انجام تبلیغات است. بنابراین شما باید از همین طریق مشتریان جدیدی را جذب کنید. خلاقیت در تبلیغات دقیقا همان چیزی است که در مجموعه آکادمی داداش زاده بر روی آن تمرکز کرده‌ایم.

استراتژی توسعه کسب و کار

استراتژی‌های توسعه کسب و کار گسترده هستند. در واقع روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محصولات کسب و کار خود را به مخاطبین هدف معرفی کنید؛ همان استراتژی‌های توسعه کسب و کار هستند.

مهمترین استراتژی برای توسعه کسب و کار فروش است. شما تنها با فروختن محصولات بیشتر می‌توانید کسب و کار خود را چند پله ارتقا بدهید. همچنین توجه کنید که استفاده از ترکیب چند استراتژی کسب و کار، بهتر از پیش رفتن با یک استراتژی ثابت است.

مراحل توسعه کسب و کار

در ادامه تعدادی از مراحل توسعه کسب و کار را توضیح داده‌ایم تا با این روند آشنایی پیدا کنید.

مراحل توسعه کسب و کار

  • شناخت بازار هدف

یکی از مهم‌ترین مراحل توسعه کسب و کار شناختن بازار هدف است. در واقع در صورتی که بازار هدفتان را شناسایی کنید؛ دیگر نیازی به سایر روش‌های مخاطب شناسی نخواهید داشت. شناخت بازار هدف برابر است با فروش بیشتر و به دنبال آن توسعه یافتن کسب و کار!

  • معرفی کسب و کار با استفاده از استراتژی‌ها

در این مرحله باید پس از شناختن بازار هدف کسب و کار خود را با استفاده از استراتژی‌هایی از جمله بازاریابی و تبلیغات به مخاطبین خود معرفی کنید. همچنین توجه کنید که شناسایی بازار هدف از لحاظ استفاده از استراتژی‌های مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید مراحل را به ترتیب انجام بدهید.

  • برند سازی

یکی دیگر از مراحل توسعه کسب و کار برند سازی است. در این مرحله شما بازار هدف و مخاطب خود را شناسایی کرده‌اید و فرصتی برای ثبت کسب و کار شما فراهم شده است. بنابراین در این مرحله باید نسبت به برند سازی به صورت رسمی یا در شبکه‌های مجازی اقدام کنید.

توسعه کسب و کار با آکادمی داداش زاده

در آکادمی داداش زاده کارشناسان کسب و کار از سراسر کشور گرد هم آمده‌اند تا فرصتی را برای توسعه کسب و کار کارآفرینان نو ورود فراهم کنند. در واقع شما می‌توانید در آکادمی داداش زاده فرصت‌های برتری از لحاظ گسترش کسب و کار خودتان و همچنین شناخت بازار هدف پیدا کنید. همچنین استراتژی‌هایی که کارشناسان ما به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهند؛ در نوع خود پیشرو خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *